JAK POLUBIĆ PRZEDSZKOLE?

Kochani rodzice zapraszam do lektury kilku ważnych informacji związanych z adaptacją naszych maluszków do przedszkola.
OSWAJAJ DZIECKO Z PRZEDSZKOLEM
# organizuj spacery w okolice przedszkola;
# policz wraz z dzieckiem okna i drzwi budynku przedszkola;
# wspólnie z dzieckiem obserwuj zabawy na świeżym powietrzu;
# baw się z dzieckiem w przedszkole;
# czytaj książeczki o tematyce przedszkolnej, rozmawiaj o ilustracjach;

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
APEL DO RODZICÓW
„GDY DZIECKO STAJE SIĘ PRZEDSZKOLAKIEM”

# Przygotuj dziecko do rozstania z mamą:

# Nie przeciągaj pożegnania w szatni, pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź;

# Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu, jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wszystko wymusić;

# Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola coś dostaniesz -kiedy będziesz odbierać dziecko możesz mu dać maleńki prezencik, ale nie może to być forma przekupywania;

# Kontroluj to co mówisz. Zamiast: już możemy wracać do domu, powiedz: teraz możemy iść do domu. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk;

# Nie wymuszaj na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres;poczekaj, aż dziecko samo nabierze ochoty aby o wszystkim opowiedzieć;

# Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze postaraj się, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata, rozstania z tatą są mniej bolesne;

# Czas pobytu małych dzieci w przedszkolu w pierwszych dniach nie powinien być długi. Jeśli to możliwe, odbieraj dziecko wcześniej. Potem stopniowo zwiększaj czas pobytu dziecka w przedszkolu;

# Nie spóźniaj się z odbieraniem! Jeśli obiecałeś, że przyjdziesz wcześniej – dotrzymaj słowa;

# Pamiętaj: żegnaj i witaj dziecko zawsze z uśmiechem. To napawa dziecko optymizmem i daje poczucie bezpieczeństwa, że wszystko jest w porządku.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

PAMIETAJ RODZICU!

Dziecko jest gotowe do przedszkola, gdy:
1. Dobrze znosi nieobecność mamy (zostaje pod opieką innych członków rodziny lub znajomych osób).
2. Z własnej inicjatywy oddala się od mamy, nie trzyma się jej kurczowo za rękę.
3. Potrafi wykonać proste czynności samoobsługowe:
• komunikowanie potrzeb fizjologicznych;
• umiejętność zdjęcia i podciągnięcia majteczek;
• korzystanie z papieru toaletowego;
• umiejętność mycia rąk mydłem i wycierania w ręcznik;
• umiejętność samodzielnego jedzenia – posługiwania się łyżką i widelcem, a także gryzienia;
• podejmowanie prób samodzielnego ubierania się i rozbierania.

JEŻELI JESZCZE TE UMIEJĘTNOŚCI NIE SĄ WYROBIONE ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ PRACY – MY W PRZEDSZKOLU, PAŃSTWO W DOMU! NA PEWNO NAM SIĘ UDA!